TOPICS:
צ'אטבוט לעסקים צ'אטבוט לאתר צ'אטבוט ללידים רעיונות צ'אט בוט
צ'אט בוט לאתרים - משיכת תשומת הלב של המבקרים באתר
צ'טבוט עבור אתרים הופכים ליותר ויותר פופולריים.
אנחנו חיים בעידן שבו משיכת תשומת לב הפכה לסחורה נדירה ועוצמתית. מידע אשר לא מטופל נוטה להיות לא מאורגן, ולכן בניית צ'אט בוט עבור אתרכם מסייעת למשוך את תשומת לב המבקרים ולכוון אותם לתוכן הרלוונטי אותו הם מחפשים.
עד לתקופה האחרונה, הפתרון למשיכת תשומת הלב של לקוחותיכם הייתה בניית דף נחיתה ספציפי עבור כל קמפיין. עם זאת, לרוב בעלי העסקים אין את היכולת לבנות דף נחיתה, בין אם מבחינה כלכלית או מקצועית. בנוסף, דפי נחיתה לא מקבלים עוד את תשומת לב המבקרים. אנשים מוצפים בפרסומות בכל פינה של האינטרנט ופיתחו סינון אוטומטי של תוכן.
במקום להותיר את המבקרים באתרכם מבולבלים וחסרי אונים, ביכולתכם ללמוד כיצד לבנות
צ'אט בוט בעברית לאתר על מנת לתקשר עם המבקרים ולכוון אותם לאן שתרצו שילכו.
על-מנת ליצור צ'אט בוט מוצלח עבור האתר אשר זוכה לתשומת לב המבקרים, עליכם להתחשב בשלוש השאלות הבאות בזמן בניית הצ'אט בוט:
1. מדוע המבקרים מגיעים לאתר שלכם?
2. מה המבקרים מבינים ברגע זה?
3. מה מטרת הצ'אט בוט?
בפוסט הזה של הבלוג נבחן מספר מהקשיים הקשורים במשיכות תשומת הלב של המבקרים ונספק מספר דרכים להתמודד עם בעיות אלו על-ידי
פיתוח צ'אט בוט לאתרכם.
צ'אט בוט- אנלוגיית החנות
דמיינו את המצב הבא: ברצונכם לקנות מחשב. חבר המליץ לכם על דגם מסויים ושלח אתכם אל חנות המחשבים. כאשר אתם מגיעים לחנות אתם מגלים שאתם לבד בחנות. לשמאלכם ולימינכם מדפים עמוסים במחשבים, מכל הסוגים והגדלים, נעולים מאחורי דלתות זכוכית. על כל מחשב ישנה מדבקה קטנה אשר מציינת את מחיר הדגם ואת המפרט הטכני. אתם מסובבים את ראשכם ומבחינים שהמדפים ממשיכים ללא סוף לאורך החנות.
יש כל כך הרבה מידע ויזואלי להתמודד איתו עד שאתם חייבים למצוא מקום לשבת בו לרגע ולפענח היכן להתחיל לחפש. לבסוף, לאחר שסרקתם שוב ושוב את אותו מקום למשך מספר דקות, אתם מאתרים את הדגם אותו חיפשתם - בדיוק מול העיניים שלכם.
צ'אט בוט - אי-סדר בחנות
האם לא היה זה קל יותר למצוא את הדגם אותו חיפשתם ולרכוש אותו אם במהלך ביקורכם בחנות איש מכירות היה ניגש אליכם על-מנת להציע עזרה?
החנות בסיפור דומה לאתר שלכם, בו המבקרים יכולים לראות את כל המוצרים והשירותים אותם אתם מציעים עם כל המידע עליהם. לקוח פוטנציאלי יכול ללכת לאיבוד בשל 2 סיבות עיקריות:
1. יותר מדי מוצרים - מה עלי לקנות? מה הכי טוב עבורי? היכן אני יכול למצוא מוצר/שירות מסוים אותו אני מחפש? מהו הפתרון עבור הבעיה שלי?
2. שאלות - איך אני משיג את המוצר? האם אני יכול לבצע איסוף עצמי? האם יש שירות משלוחים? מהי עלות השילוח? האם יש אחריות על המוצר? מהי מדיניות ההחזרות? לרוב הלקוחות יש שאלות רבות הקשורות למוצר/שירות לפני ביצוע הרכישה.
אתר חברה אשר מציע מספר מוצרים או שירותים לא יכול להיות מוגבל ועדיין לספק תשובות לכל אחד ממבקריו. מצד שני, אנו מסוגלים לפתור בעיה זו על-ידי יצירת צ'אטבוט אשר מסייע למבקרים. צ'אטבוט אשר בנוי היטב מסייע למבקרים למצוא את מה שהם מחפשים, מכוון אותם למוצר הרלוונטי ומספק תשובות לשאלות שחשובות לתהליך המכירה. בניית צ'אטבוט לאתרים היא גשר אשר מחבר את חווית הקניות האינטרנטית לחוויה אמיתית בה ניתן "לחוש" את המוצרים ולהשיג שירות אישי.
חוקרים בקאלטק הגיעו למסקנה דומה במחקר על מודעות מותג ובחירות של לקוחות: "במצבים בהם צרכן עושה מולטי-טאסקינג או תחת מגבלת זמן, חוקרים מצעו שהצרכנים ייטו יותר לבחור במותג אשר "בולט" ויזואלית יותר ממותג בו יבחרו במונחים של העדפה אישית. למעשה, מה שאתה רואה זה מה שאתה קונה.
הגדרת הצ'אט בוט שלכם
כיצד להגדיר את הצ'אט בוט באופן נכון על-מנת למשוך את תשומת לב המבקרים? על-ידי שימוש בשלוש השאלות אותן הזכרנו קודם לכן.
1. מדוע המבקר הגיע לאתר?חלק מהמבקרים מחפשים את אתרכם בגוגל משום שהם מכירים את המותג או בשל המלצה, מה שאומר שכבר יש להם מעט רקע. חלק מהמבקרים מקבלים את האתר מקמפיינים ממומנים של גוגל/פייסבוק. מבקרים אחרים מגיעים לדף הספציפי של המוצר ואין להם עניין בלחקור את האתר שלכם.
שאלה זו תסייע לכם להבין מה המבקרים מחפשים ולשמש בזה בעת בניית הצ'אטבוט עבור אתרכם; אם החיפוש שלהם ממוקד במוצר ספציפי והצ'אטבוט צריך רק להעביר אותם דרך תהליך המכירה, או אם הם כבר לקוחות קיימים אשר רק מחפשים הדרכה ותשובות תמיכה.
2. מה המבקר באמת מבין כרגע?ברגע שאתם יודעים מיהם המבקרים, תוכלו לבחון את אתרכם ולשאול את עצמכם מה המבקרים יכולים להבין ממנו. ייתכן שהמבקרים אינם מכירים את יתרונות המוצר שלכם או שאינם מודעים למבצע מיוחד אותו אתם מקדמים כרגע. בעת יצירת הצ'אטבוט, באפשרותכם לציין מידע מסוים שיוצג למבקרים ברגע שהצ'אט נפתח. באפשרותכם להשתמש בתחילת הצ'אט על-מנת להדגיש את היתרונות או המבצעים המיוחדים על-מנת למשוך את תשומת לב המבקרים.
בנוסף, לאחר המענה על השאלה הראשונה ייתכן שתקבלו מושג על השאלות שייתכן שהמבקרים שלכם ישאלו תוכלו להוסיף אותם מראש לשאלות הנפוצות בעת בניית הצ'אטבוט.
3. מהי מטרת הצ'אט בוט?אם האתר שלכם מציע מוצר מסוים ואתם מעוניינים שהצ'אטבוט ייצר לידים אשר יושלמו בשיחת טלפון, עליכם לבנות צ'אטבוט ולהתאים את התסריטים והתשובות להגשמת המטרה - יצירת לידים למכירות.
אין טעם במענה לשאלת המבקר אם התשובה אינה מסייעת לו להתקדם בתהליך המכירות. על הצ'אט בוט שלכם לתפקד כאיש מכירות בחנות, ולוודא שברגע שלקוח פוטנציאלי פתח בשיחה, תשובות הצ'אטבוט ידריכו אותם במהלך השיחה לעבר מטרותיכם.
צ'אט בוט - ניסוי וטעיה
בניית צ'אט בוט עבר האתר שלכם יכולה ללמד אתכם המון, משום שעד כה מעולם לא הייתה לכם הזדמנות לקרוא ולראות בדיוק מה לקוחותיכם מחפשים/שואלים. גם לאחר מענה ל-3 השאלות הנזכרות לעיל והגדרה של הצ'אטבוט שלכם בהתאם, עדיין תצטרכו לבצע שינויים. הצ'אט בוט יסייע לכם ללמוד בדיוק אילו שאלות לקוחות שואלים וכיצד, אילו תשובות ימירו אותם ללקוחות משלמים ואילו משפטים יניעו את תהליך המכירות.
עליכם תמיד לעקוב אחר שיחות הצ'אט בוט עם המבקרים ולהוסיף תשובות לשאלות חדשות שנשאלות. אפילו לאחר שהשלמתם את יצירת הצ'אטבוט והוספתם תשובות, עליכם לבדוק אם תשובות אלו משרתות את מטרת הצ'אטבוט ולשכתב תשובות במידת הצורך על-מנת להשיג תוצאות טובות יותר. תהליך זה יכול להיעשות רק כאשר הצ'אטבוט משוחח עם מבקרים אמיתיים, ותוך פרק זמן קצר הצ'אטבוט עשוי להפוך לכלי הטוב ביותר שלכם להשגת תשומת לב המבקרים ולהגדלת ההמרה למכירות.