צ'אט בוט לתיירות - השטיח המעופף, חברת התיירות המובילה בישראל
אופיר פישלר, מנהל שיווק http://www.flyingcarpet.co.il/הצג את העסק שלך וספר לנו על עצמך: מה מהות העסק ומה תפקידך?
השטיח המעופף היא אחת מסוכנויות הנסיעות המקוונות הגדולות בישראל. אני אופיר, מנהל השיווק בחברה.
משנת 1988, השטיח המעופף התפתחה למותג תיירות ונסיעות הפועל במספר רבדים. ממכירת חופשות בחוץ לארץ לתושבי ישראל, ועד לקידום תיירות נכנסת בשווקים בינלאומיים. אנחנו מציעים מגוון רחב של שירותים בתחום התיירות והנסיעות.
אתר הבית של החברה, flying.co.il , מטפל בהזמנת טיסות ומלונות, חבילות נופש מלאות ושירותים מיוחדים כגון הפלגות וחופשות משפחתיות. בנוסף, אנחנו מספקים מידע על מסלולים, יעדים, סיורים ופעילויות חווייתיות. מבקרי האתר נעים בין מטיילים צעירים מתחת לגיל 25 כמו גם משפחות וקבוצות עסקיות המחפשות חבילות ספציפיות.
באילו בעיות ואתגרים נתקלתם ומדוע החלטתם להוסיף צ'אט בוט?
אנחנו מציעים מבחר רחב של שירותי נסיעות שונים, שכל אחד מהם מכיל אתגרים משל עצמו. אך האתגר הגדול ביותר שלנו סובב סביב העלאת כמות המכירות המתבצעות דרך האתר. כלומר, להביא מטיילים להזמין יותר חופשות, עסקאות וטיסות דרך flying.co.il.
בתור אחת מסוכנויות הנסיעות המובילות בישראל, תדמית המותג חשובה לנו מאוד. כתוצאה מכך, השקענו זמן ומשאבים רבים בהגדלת קהל הלקוחות שלנו ושמירה על קשר עם לקוחות קיימים.
במשך הזמן למדנו לזהות את הגבולות הקיימים בקמפיינים שיווקיים ומבצעים בודדים, בייחוד בהתחשב בקהל הצעיר שאליו אנחנו פונים כרגע. אנחנו צריכים שהאתר עצמו יפעל להעלאת כמות הלידים והפיכתם ללקוחות משלמים.
פיתוח בוטים לאתר מבטיחה לנו את זה.
הוספנו
צ'אט בוט מומלץ של VirtualSpirits לאתר, כך שנוכל לפנות ליותר נוסעים, לענות על שאלותיהם ולהפנות אותם למידע הנכון וההצעות הרלוונטיות. רצינו צ'אט בוט שיסרוק את אתר החברה כאשר מבקר פונה אליו, ויחזיר נתונים מעודכנים לגבי חבילות, טיסות, מלונות, יעדים חמים ואפילו טיפים ומדריכים. על ידי כך נגביר את הסיכוי שמבקרי האתר יזמינו דרכנו ונעודד אותם לחזור אלינו בכל פעם שיתכננו חופשה.
אילו תוצאות ראיתם לאחר הוספת הצ'אט בוט לאתר הבית שלכם, ומה למדתם מכך?
הוספת הצ'אט בוט של VirtualSpirits הובילה לתוצאות נהדרות באתר שלנו. מאז שהצ'אט בוט הופעל, שמנו לב שרוב מכירות חבילות הנופש והטיסות הגיעו מלקוחות שקיימו שיחה עם הצ'אט בוט. בקריאת השיחות של הצ'אט עם הלקוחות יכולנו לראות שהצ'אט בוט הצליח לספק תשובות ספציפיות למגוון שאלות, ועזר למבקרים להבין לאן כדאי להם לנסוע ואילו טיסות ומלונות עליהם להזמין.
תוצאות אלו הן ברכה לסוכנות נסיעות גדולה כמונו. אנחנו לא מאבדים יותר לקוחות פוטנציאלים רק בגלל שלא היה להם זמן לעבור על כל היעדים, טיסות וחבילות נופש באופן עצמאי. כיום, כאשר נוסע מבקר באתר הוא יכול לשאול את שאלותיו במילים שלו ולברר על עסקאות חדשות, הנחות על טיסות ומלונות, מידע על אטרקציות ופעילויות ועוד. הדבר גם הוביל לקיצור תהליך ההזמנה הרגיל, מאחר ומבקרים מקבלים את כל המידע הנחוץ תוך מספר שניות.
מה ההמלצות החשובות ביותר שלך לעסקים שרוצים ליצור צ'אט בוט?
הייתי ממליץ להפעיל
צ'אט בוט בעברית בהקדם האפשרי. אל תדחו את התהליך בניסיון להפוך את הכל למושלם לפני ההפעלה. היום אנחנו יודעים, מהניסיון שלנו עם צ'אט בוטים, שצ'אט בוט טוב הוא כזה שלומד כל הזמן, במיוחד ככל שהוא מקיים יותר שיחות עם מבקרים אמיתיים ואוסף מהם פידבק.
אני זוכר שבזמן הגדרת הצ'אט בוט של החברה, הייתי נתקע על דברים טריוויאליים, על חלקים של הסקריפט שלא היו מושלמים לדעתי. אבל ברגע שהצ'אט בוט התחיל לדבר עם מבקרים אמיתיים באתר, הבנתי שבסופו של דבר בזבזתי זמן על עניינים לא חשובים. האינטראקציה עם המבקרים הובילה אותנו לדברים החשובים ביותר. בסופו של יום, הצ'אט בוט שלנו נאלץ להתייחס למה שהיה חשוב למבקרי האתר, ולא לנו.