צ'אט בוט לתיירות - מונה טורס, פלטפורמה מקוונת המשווקת חבילות טיולים ותיירות
נטע גפני – מנהלת הדיגיטל, https://www.monatours.co.il/הציגי בבקשה את העסק שלכם וספרי על עצמך: במה עוסקת החברה שלכם? מה התפקיד שלך?
אני נטע, מנהלת השיווק הדיגיטלי במונה טורס. החברה שלנו היא פלטפורמת טיולים ותיירות המספקת מגוון נרחב של שירותים. אנחנו מספקים מאות מוצרים וחבילות טיולים בערוצים הדיגיטליים שלנו, כולל הזמנת טיסות בינלאומיות, דילים לחופשות בתקציב נמוך, סיורים מודרכים ועוד. בין לקוחותינו אפשר למצוא מטיילים בודדים כמו גם חברות, סוכנויות ממשלה ושגרירויות זרות. בתפקידי כמנהלת שיווק דיגיטלי במונה טורס אני עובדת על אופטימיזציה של השירות המקוון שלנו כך שיעודד יותר אנשים לבחור בנו לכל צרכי הטיולים והחופשות שלהם.
באילו בעיות ואתגרים נתקלתם ולמה החלטתם להוסיף צ'אט בוט לאתר?
מאז שסוכנויות טיולים ותיירות התחילו להציע את שירותיהן ברשת, התחרות בשוק הרקיעה שחקים. כעת אנחנו עומדים בפני אתגר התחרות עם מאות סוכנויות אחרות המציעות שירותים דומים. בכדי שאנשים יבחרו בנו על פניהן, עלינו לשמור על מחירים אטרקטיביים ולהציב סטנדרט גבוה של שירות לקוחות. בנוסף, בשנים האחרונות נאלצנו להשקיע הרבה מהמאמצים שלנו בנוכחות באתר המובייל שלנו.
רוב המטיילים כיום מזמינים ומנהלים את החופשות שלהם באמצעות הטלפון. לכן אם לא נתרכז בשיווק ותמיכה במובייל, נפסיד את חלק הארי של קהל היעד שלנו.
לכן החלטנו לנסות
פיתוח בוטים והוספנו אותם לחמישה-שישה אתרים ועמודי נחיתה שאנחנו מנהלים
הצ'אט בוט התגלה ככלי יעיל וזול העוזר בתפיסת תשומת הלב של המבקרים באתר שלנו, והמרתם ללקוחות משלמים.
מה הייתה התוצאה של הוספת צ'אט בוט לעסק/האתר שלכם? מה למדתם מכך?
התוצאה הייתה נהדרת. שילשנו את כמות הלידים האיכותיים שלנו, שמגיעים מעמודי הנחיתה. בנוסף קיבלנו אינספור תגובות חיוביות ממבקרים באתר. הסטטיסטיקה גם מגבה את הדברים, היא מראה לנו שהאינגייג'מנט של המבקרים השתפר, אחוזי עזיבת האתר ירדו ומבקרים מבלים זמן רב יותר באתרים שלנו.
אני מאמינה שהרבה מההצלחה הזו ניתן לקשר לעובדה שהגדרנו "מטרות צ'אט" נכונות לאתר ולעמוד הנחיתה שלנו. זוהי גם המסקנה העיקרית שלנו מפרויקט פיתוח
בוט. הסתכלנו על המטרה של כל פלטפורמת פרסום והכנו תסריטי שיחה שונים לצ'אט בוט של כל אחד מהפלטפורמות, על ידי שימוש בהודעות ופעולות שיביאו להחזרת ההשקעה הטובה ביותר. עכשיו אנחנו רואים את תוצאות התהליך הזה גם על הנייר.
מה ההמלצות העיקריות שלך לעסקים שרוצים לבנות צ'אט בוט משלהם?
הצ'אט בוט הוא כלי שיווק חזק מאוד, מכיוון שהוא יכול לתקשר עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם באופן ששום קמפיין פרסומי לא יכול. זוהי פיסת מידע שחשוב לזכור כשאתם מתחילים. אתם רוצים לייצר עוד מכירות, ובשביל כך אתם צריכים עוד לקוחות. אבל לקוחות פוטנציאליים לא יכולים לרכוש את המוצר שלכם אם הם לא יודעים אפילו שהמוצר הזה קיים. לעסקים חדשים בדרך כלל אין כסף לבזבז על פרסום, ולכן המפתח להגברת החשיפה הוא הגברת התקשורת עם המבקרים. לדעתי – וזה על בסיס הניסיון האישי שלי –
צאט בוט הוא הדרך הזולה והיעילה ביותר להפיץ את הבשורה לגבי המוצרים שלכם.