TOPICS:
צ'אטבוט לעסקים צ'אטבוט ללידים צ'אטבוט לאתר בניית צ'אטבוט
צ'אטבוט לאתר אינטרנט - 7 טכניקות לעיצוב צ'אטבוט שיגבירו את כמות ההמרות של אתר האינטרנט שלכם
החלטתם לבנות
צ'אטבוט לאתר , כתבתם את התסריטים הטובים ביותר וכל שיחות הניסיון שלכם עובדות מעולה. התשובות שהוספתם מספקות מידע טוב לשאלות נפוצות של מבקרים והכל מוכן לקבלת כמות לידים שתשטוף את צוות המכירות שלכם.
כשסיימתם לבנות את הצ'אטבוט שלכם והוא פעיל באתר, תנועה זורמת מקמפיין הפרסום שלכם ולאחר מספר ימים אתם מתחילים לחשוד שמשהו אינו כשורה. התוצאות טובות יותר מבעבר, כמובן, אבל הן לא התוצאות המדהימות להן ציפיתם.
אז איפה טעיתם? ובכן, יתכן ובזמן יצירת הצ'אטבוט השקעתם את רוב תשומת הלב שלכם ביצירת התסריט, ולא מספיק בעיצוב הצ'אטבוט.
לפניכם שבע טכניקות לעיצוב הצ'אטבוט שלכם, בהן תוכלו להשתמש כאשר אתם בונים
צ'אט אוטומטי לאתר אינטרנט על מנת להקפיץ את כמו ההמרות שלכם לשלב הבא.
1. בחרו צבעים ניגודיים למסך הצ'אטבוט
קיימים מחקרים רבים בנושא צבעי עמודי נחיתה ואתרי אינטרנט. אנשים מסויימים יתעקשו שבזמן יצירת צ'אטבוט, צבע אחד טוב יותר מצבע אחר על מנת להבליט את הצ'אטבוט באתר שלכם, אך לרוב צבע ניגודי פשוט יגרום לעליה בכמות ההמרות.
על ידי שימוש בצבעים אשר שונים, אך מתאימים עם צבעי האתר שלכם, תוכלו ליצור צ'אטבוט שבולט על פני האחרים. המטרה היא ליצור היררכיה ויזואלית, שתראה למבקרים מה חשוב ומה פחות.
בדיוק כמו שכפתור הקריאה לפעולה שלכם יבלוט עם צבע שונה, הצ'אטבוט צריך להיות מסומן בכדי להגיב למבקרים שלכם, לענות על שאלותיהם ולייצר בשבילכם לידים.
2. השתמשו בתמונה אמיתית של נציג אנושי
במקרים רבים, אנחנו מגלים שאתרי אינטרנט מפעילים צ'אטבוטים עם דמויות גנריות בתור תמונת הפרופיל של הצ'אטבוט, או אפילו רק בלוגו החברה.
כאשר הם יוצרים את הצ'אטבוט, בעלי האתרים האלו לא מבינים את המשמעות של התמונה בפרופיל הצ'אטבוט. התמונה לא משמשת בשביל למלא מקום, היא שם כדי להוסיף ערך לחוויית הצ'אטבוט הכללית. מבקרים בדרך כלל מתעלמים מתמונות של אנשים או חפצים גנריים.
משמעות הדבר היא שאתרים אלו מוותרים על חלק ניכר מהלקוחות הפוטנציאליים על ידי מניעת חוויית משתמש טובה זמן שיחה עם הצ'אטבוט. חוויה זו בסופו של דבר אמורה להביא אותם לתחילת שיחה עם הצ'אטבוט והשארת פרטי התקשרות.
3. בחרו מיקום נכון בשביל הצ'אטבוט שלכם
בעלי אתרי אינטרנט משקיעים זמן ואנרגיה רבים בבניית צ'אטבוט לאתר שלהם וכתיבת תסריטים. אך כאשר מבקר מגיע לאתר שלהם, חלון הצ'אט נפתח ומסתיר את המוצרים, התפריטים או המחירים. התגובה האוטומטית של המבקר תהיה לסגור את החלון הצ'אט, על מנת שלא יפריע לו בזמן גלישה באתר. המבקר אפילו לא קרא את קבלת הפנים של הצ'אטבוט, או גרוע יותר – בכלל לא שם לב לכלי שיכול לעזור לו.
כאשר אתם יוצרים צ'אטבוט לאתר שלכם, עליכם לבחור מיקום בו הצ'אטבוט לא יפריע למבקרים המשתמשים באתר כאשר הם לא מנהלים שיחה עם הצ'אטבוט שלכם.
4. בחרו את הצבעים הנכונים
רוצים השפעה גדולה יותר כשאתם מפעילים צ'אטבוט? שימוש בצבעים בהירים בעיצוב הצ'אטבוט שלכם יכול לעזור לכם למשוך תשומת לב במהירות. אך היזהרו, התאמת צבעים לא נכונה יכולה דווקא לדחות מבקרים.
כבר דיברנו על ניגודיות הצבעים, אך בחירת הצבעים שלכם למראה וההרגשה של האתר שלכם יכולה להשפיע על הרגשות שהאתר מעורר אצל מבקרים.
לדוגמה: אם אתם מוכרים כסאות משרדיים למנהלים, אתם רק תרחיקו מבקרים אם תשמשו בצבע ורוד. זאת בגלל שהצבע הורוד לא מעביר את הרגש הנכון למבקר.
5. שימוש בטקסט בעיצוב הצ'אט שלכם
רוצים למשוך את תשומת לב המבקרים בעזרת הצ'אטבוט שלכם? למה שלא פשוט תגידו להם מה לעשות. הרעיון הוא לא לתת למבקרים לנחש מה המטרה של הצ'אטבוט או מה הוא יכול לעשות, אלא להציג זאת בפניו בבהירות.
מעבר לכתיבת תסריטים לצ'אטבוט, הטקסט בעיצוב הצ'אט (כאשר הוא סגור או פתוח) עוזר למבקרים להבין את המטרה של הצ'אטבוט ולמה כדאי להם להשתמש בו. שימוש במשפטים כגון: "שאל אותי שאלה" או "שוחחו איתנו על מנת להשלים את המכירה" יעזרו למבקרים שלכם להתרכז במטרת הצ'אט, לקבל שירות איכותי ולספק את התוצאות להן אתם מצפים מהצ'אטבוט שלכם.
שימו לב שכשאתם משתמשים במשפט כזה בעיצוב הצ'אטבוט שלכם, הוא משמש רק להצהרת מטרת הצ'אט ולא לקידום המוצרים. קידום מוצרים בעיצוב הצ'אט יכול להרחיק מבקרים ולגרום להם לסגור את חלון הצ'אט לפני שהתחילו בשיחה.
6. הוסיפו את לוגו החברה לעיצוב הצ'אטבוט
לוגו החברה שלכם מחבר את הלקוחות אל המוצר והמותג שלכם. הוא נמצא בכל עמודי האתר שלכם וגם בחשבונות המדיה החברתית שלכם. השתמשו בו כאשר אתם יוצרים צ'אטבוט לאתר שלכם.
וודאו שאתם משתמשים באותו לוגו שכבר נמצא בשימוש באתר שלכם ולא לוגו שעוצב במיוחד בשביל הצ'אט או לוגו ישן בו כבר אין לכם שימוש. הוספת לוגו החברה לעיצוב הצ'אטבוט שלכם מחבר את הצ'אט לאתר שלכם ונותן למבקרים את ההרגשה שהם מדברים עם נציג של החברה. כמו שראינו קודם, עליכם להשתמש בתמונה של נציג אמיתי בתור תמונת הפרופיל של הצ'אטבוט, ולא תמונה גנרית או לוגו החברה. עם זאת, חשוב להוסיף את הלוגו לעיצוב הצ'אט על מנת לחבר אותו למותג.
7. טריגרים מתוזמנים לפתיחת חלון הצ'אט
אחת מהשאלות החשובות ביותר בעולם האינטרנט היא שאלת הזמן הממוצע שמבקר נמצא באתר אינטרנט. כמובן שהתשובה לשאלה זו משתנה מאתר לאתר ובין התעשיות השונות.
לדוגמה: משתמשים אשר מבקרים באתר של מסחר מקוון בדרך כלל יחפשו מוצר ספציפי. הם יעשו זאת בעזרת מנועי חיפוש כגון גוגל או יאהו, ופתיחת סימניות רבות בו זמנית. לקוחות אלו בדרך כלל יודעים מה הם מחפשים ויגיעו ישר לעמוד המוצר. באתרים אלו, מבקרים לא מבזבזים יותר ממספר שניות מאחר והם עורכים סוג של סקר שוק בחיפוש אחרי המוצר הנכון במחיר הטוב ביותר.
לעומת זאת, מבקרים באתר בית של משרד עורכי דין ירצו לקרוא אודות המשרד ועורכי הדין וישקיע זמן רב יותר באתר. קחו בחשבון את סוג המבקרים באתר שלכם והזמן שהם מבלים בו כאשר אתם בונים צ'אטבוט לאתר.
בכל אחד מהמקרים הנ"ל פתיחת חלון הצ'אט צריכה להיות מבוססת על הוספת ערך למבקרי האתר ומתוזמנת באופן אופטימלי על מנת למשוך את תשומת ליבם. אם החלון ייפתח מוקדם מדי, משתמש שרוצה לקרוא מידע מסויים יסגור את החלון ולא ישתמש בו לעולם. וגם להיפך – אם משתמש משקיע רק זמן קצר מאוד באתר, אז אין טעם לחכות זמן רב מדי לפתיחת חלון הצ'אט, מאחר והמבקר כבר יעזוב את העמוד.
לאחר יצירת
צאט בוט , תוכלו לבצע AB testing לזמן המושלם לצ'אטבוט שלכם על ידי הגדרת טריגר זמן מסויים למשך כמה ימים ואז שינוי הטריגר והשוואת התוצאות ביניהם.
זמן לפעולההגיע הזמן לפעול. מאמר זה סיכם בעבורכם מספר טיפים לבניית צ'אטבוט לאתר האינטרנט שלכם. התחילו לבחון את עיצוב הצ'אטבוט שלכם ולשפר אותו בעזרת הטכניקות שלמדתם.
תוכלו להפעיל צ'אטבוט יעיל ביותר רק כאשר עיצוב טוב ותסריט טוב יתחברו, וכמות ההמרות שלכם תזנק למעלה.